Thursday, 15 December 2011

HaRiKu UnTuKmU

15/11/2011
KHAMIS


Pagi yang indah...
Ring Ring...................!!! panggilan daripada kawanku....
amin: IKA !!!! ..dah bangun belum??
ika: yee(dengan perasaan malas) nak bangun lah ni..
amin: ya allah, dah lambat ni...cakap nak pergi morib..kan kawan2 kita buat BBQ...
ika: ha..!!! aduh lupa...jap2 nak siap2 ni....
amin: ok....


Dengan perasaan malasaku pergi mandi...setelah selesai semua aku meminta makcik aku hanta aku tempat tunggu teksi......
1 jam selepas itu kami sampai ditempat yang dijanjikan...aku dan sahabat ku mencari teman2 yang lain...puas aku meninjau kawasan tersebut...bayangan teman2 aku tidak kelihatan....


ika: min...call kawan kite tanya diaorang kat mana??
amin:ok


amin: hellow amir ko kat mana???
amir: morib lama lah(dengan rasa tak bersalah)
amin: ko ni..!! tukar tempat tak cakap..
amir: hihihi


ermmm jauh jugak aku dan sahabat ku berjalan kaki pergi morib lama...
setiba disana...ingatkan boleh makan (hihi) tapi satu ape pun tak siap..
hampir 2 jam jugak nak hidupkan api untuk bakar ikan,ayam ,kerang and sate...
ketika kami semua berusaha hidupkan api...pelbagai dugaan yang datang...
dengan arang yg basah,hujan lebat,kayu tak ada,kami semua mandi hujan kerana tiada tempat berteduh...
tikar yang kami bawa dijadikan payung..(heeehee)
selepas 2 jam menunggu ,perut yang mula bernyanyi pelbagai lagu..akhirnya sate
,kerAng.ikan pun masak,kami makan bersama2 dengan hati yang senang...


setelah selesai makan kawan aku yang lain mandi pantai kecuali aku dan amin...kerana perlu balik awal ada urusan lain....jadi kami berdua tidak sempat lah nak rasa ayam nya,,,,ermmmm


apa-apa pun hari nie yang terindah buat ku..hari last kiteorang jumpa...dah habis SPM
... happy sangat oaky,,,~_~

No comments:

Post a Comment